Versija neįgaliesiems



Pasitikime pavasarį sveiki

2017-03-21, antradienis, 12.00

Nors pavasaris džiugina šiltesniu oru ir ilgėjančiomis dienomis, pereinamasis sezonų laikotarpis dažnai būna apgaulingas. Tad pavasarį savijauta ir sveikata gali sušlubuoti.

- Po žiemos nusilpusį imunitetą lengviau paveikia peršalimą suke-liančios infekcijos, paūmėja ir lėtinės ligos, pavyzdžiui, virškinamojo trakto (gastritas, dvylikapirštės žarnos gleivinės uždegimas) ar sąnarių (artritas, artrozės, radilculopatijos), taip pat pasireiškia nuotaikų kaita, suintensyvėja depresijos, nerimo sutrikimų simptomai.

Ankstyvą pavasarį sveikatos sutrikimai dažniausiai kamuoja pagyvenusius žmones, taip pat sergančiuosius lėtinėmis ligomis, vaikus, paauglius, nėščias moteris. Išvengti šių nemalonumų galima stiprinant imuninę sistemą - nuo jos darnaus funkcionavimo priklauso organizmo atsparumas įvairioms infekcijoms ir kitoms ligoms.



• Reguliariai ilsėkitės, nepervar- lcite, laikykitės tinkamo darbo ir po-ilsio režimo. Visavertis miegas - vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių sveikatą.
• Gerkite pakankamai skysčių.
(ne mažiau nei 2-2,5 litro per dieną). Teigiamu poveikiu organizmui pasižymi žalioji arbata dėl joje esančių antioksidantų. Taip pat tinka ir ramunėlių arbata, natūralios vaisių sultys.
• Valgykite maistą, kuriame gausu vitaminų ir mineralų. Svarbus vaidmuo tenka B6 ir B12, C, E vitaminams. B6 yra bulvėse, špinatų lapuose, pupose, kalakutienoje, grūdinėse kultūrose. B12 - tik gyvūninės kilmės produktuose - mėsoje, piene, žuvyje. E - augaliniuose aliejuose, žaliose lapinėse daržovėse, riešutuose. C šaltiniai - raudonoji paprika, citrusiniai vaisiai, kopūstai, kiviai. Iš mikroelementų imunitetui svarbūs cinkas ir selenas, kurių daug riešutuose, pupelėse, mėsoje, paukštienoje. Nepamirškite česnako ir svogūnų.
• Stenkitės valgyti mažiau termiškai apdorotą maistą, bent 2 kartus per savaitę vartokite žuvies patiekalus.
• Palaikykite normalų kūno svorį, ribodami gyvūninės kilmės (riebi mėsa, sviestas, fermentiniai sūriai) riebalus. Venkite saldumynų ir kepinių.
• Reguliariai manlcštinlcitės - 4-5 kartus per savaitę po 30 min. Teigiamai veikia ir paprastas pasivaikščiojimas, kuris prilyginamas meditacijai. Dienos norma - 5 tūkstančiai žingsnių. Pasirinkite mėgstamus takelius parke ir vaikščiokite savo malonumui.
• Stenkitės išvengti streso ir mokėkite jį įveikti: bendraukite su artimais žmonėmis, naminiais gyvūnais, klausykitės mėgstamos muzikos, lankykitės įvairiose parodose, meno galerijose. Suteikite sau malonumo išeidami į gamtą, pasigrožėkite žvaigždėtu dangumi, lėtai plaukiančiais debesimis, saulėlydžiu arba namie sužydėjusia gėle.
• Žmonėms, mėgstantiems leisti laisvalaikį gamtoje ar šiltuoju metų laiku gyvenantiems kaimo sodybose, vasarnamiuose, kolektyviniuose soduose, rekomenduojama pasiskiepyti nuo erkinio encefalito. Skiepai yra patikima apsauga nuo šios ligos. Skiepytis galima ištisus metus, tačiau geriausia pasiskiepyti žiemą ar ankstyvą pavasarį, kol erkės dar nepakankamai aktyvios.

Informacinis šaltinis Savaitraštis „Sveika šeima“ Nr. 11 kovo 16-22 d.


VšĮ Lazdynų poliklinika
Erfurto g. 15, LT-04220 Vilnius
Tel./faksas (8 5) 244 4912
El. paštas info@lazdynupol.lt

Kviečiame apsilankyti poliklinikos Facebook profilyje

Naudinga informacija



VšĮ Lazdynų poliklinika Erfurto g. 15, 04220 Vilnius Įmonės kodas 224245280
Faksas (8 5) 244 4912 El. paštas info@lazdynupol.lt
Copyright © 2014 VšĮ Lazdynų poliklinika